fredag 5 september 2008

Jobb, jobb, jobb

Det har varit LC-prov i Sjöbo. Vi jobbade i sekretariatet på lördagen och i fiket på söndagen. Jag skulle springa på söndagen men jag brydde mig inte om det. Det var kallt och vått och bara en massa whippar.


På lördagen var det ett hiskeligt väder. Synnerligen olämpligt för italienska vinthundar. Synnerligen olämpligt för LC-prov också, förresten.



Fast vi hade tur och fick jobba i sekretariatet som var beläget i en husvagn. Här satt vi större delen av dagen.



Här sitter Annelie som är själva chefssekreteraren och viftar med papper som också mådde illa av vädret.


När hon vände ryggen till passade jag på att undersöka en spännande skål.


På söndagen var det något bättre väder. Våra hösttröjor åkte på för det var ganska svalt trots allt. Vi hade ingen husvagn utan fick sitta i ett tält.


Här är vi ute och vädrar oss. Det var faktiskt riktigt skönt emellanåt.


Oscar hade också tagit på höstkläderna.


Viggo flörtade med oss. Han var rätt snygg i sin sportiga väst.



På måndagen slappade vi och tittade på Cesar. Det är mitt favoritprogram. Ibland får jag hjälpa honom lite att styra upp det hela.


Så här ser Valborg ut efter en hård helg...

5 kommentarer:

Kattalena sa...

Vilka fina höstkläder ni har och vilken tur att ni fick vara i sekretariatet :-)

Sagoruna sa...

Saga beställer genast en kollektion höstkläder visst kan man ha dem inomhus och hela året runt och inte bara på hösten???
Vilken tur att vi hade så bra hjälpredor i sekreteriatet som höll ordning på oss hur hade det annars gått?

Pia sa...

så ser jag också ut efter en tuff helg, valle, fast kanske inte riktigt lika söt...=)

Cilla sa...

Oj vilka snygg tröjor tjejerna har! Har inte hittat till din blogg förräns nu. Men vad har lilla V gjort med sin näbb?? Geting?

R-tan sa...

Nej det är bara en "snällprilla".