fredag 26 september 2008

LC i Falköping

Förra helgen var vi i Falköping på LC-prov. Vi körde hemifrån mitt i natten och körde jättelänge. När vi kom fram var det ganska fint väder men sedan drev det in dimma så det inte gick att springa. Eller, för att vara mer exakt, domarna kunde inte se hundarna som sprang.

Det var ganska kallt och rått så vi drog oss tillbaka till vår favoritlåda.


Där låg vi och mös tills matte plötsligt börjar dra och slita i mig. Det var visst meningen att jag skulle springa. Jag följde med snäll som jag är. Jag fick springa en liten liten bit, sedan fångade jag luren. Men detta var tydligen inte nog för matte höll fast mig så luren kunde smita iväg och jag efter. En liten bit. Sedan kom jag på att jag faktiskt inte hade någon större lust och sprang tillbaka till matte istället. Det är faktiskt frivilligt. Och jag ville inte.


Vi hade ändå en trevlig dag. Jag fick en proffsig munkorg. Måttbeställd och handgjord från Tjeckien. Visserligen efter Milles mått men den passade mig bättre så vi fick köpa den.


Jag hade skjutmått med men Mille ville inte mäta sin nos. Valborg ville och hon ska också få en tjeckisk munkorg. Vi får väl se om det blir nån till Mille....


Han har en väldig fin kupé när han är ute och reser. Här är han med sina brorsor Bobban och Berra. Bobban är fantastiskt duktig på LC. Långa, snabba ben har han. Berra är han till vänster. han ser lite olycklig ut men det är han inte.

2 kommentarer:

Sagoruna sa...

Det var nog den värsta dimman jag sett, det kändes verkligen som att befinna sig i ett moln, och när dimman drog bort kom huggormarna fram...

Anonym sa...

På något vis påminner nya munkorgen om glasögon. Det kanske beror på senilsnöret...